tisdag 6 november 2007

Livet!

Visst är det förunderligt hur livet förändras?
Ibland till det sämre, oftast till det bättre och ibland till precis lika bra. Fast olika.
Just nu spelar jag en skiva som jag köpte för 10 år sedan. En av Cardigans tidigare.
För 10 år sedan spelade jag den om och om igen på min freestyle. Ensam resande genom Nya Zeeland. Från stad till stad till nya äventyr. Ena dagen forsränning, andra dagen fallskärmshopp och fantastiska vyer.
Idag har jag spelat den samtidigt som jag bytt bajsblöja, bytt till rena lakan i sängen, försökt mata en lite snorig och gnällig son. Dansat har vi gjort också.
Två vitt skilda världar och ingen av dem skulle jag vilja vara utan.
Min tid på andra sidan jorden var fantastiskt, hisnande spännande.
Min tid som mamma, med allt vad det innebär, är det mest underbara jag hittills upplevt.
Tänk hur det kan bli!

Inga kommentarer: