måndag 21 januari 2008

Vardag med guldkant

Så var mammaledigheten över.
Tillbaka på jobbet var det som att jag aldrig varit därifrån.
Som att det år jag varit hemma med Pluppen bara var en vecka.
Många sade till mig medan jag var hemma:
-Ta vara på tiden, den går så fort! Snart är han tonåring!
Visst har tiden gått fort, men jag har också verkligen tagit vara på den!
Varenda sekund, varenda andetag, varenda puss, varenda leende, varenda tår.
Som en massa små trådar som binder fast Pluppen vid mig och mig vid honom.
Hårda, säkra knutar som aldrig kan gå upp.
Fast förankrade i hjärtat.

1 kommentar:

Anonym sa...

Lilla Alva vill se bilder på Lintotten... Utan bilder tycker hon det är så tråkigt att läsa bloggar. För Er information kan jag oxå meddela att jag låg och kräkte natten mot måndag. Så jag är ledsen om jag smittade ner Er. Hoppas inte! Kram