tisdag 5 augusti 2008

JOJJA

Var på IKEA igår, tillsammans med en miljon andra.
Som vanligt kom jag därifrån med ett antal saker som inte stog på listan.
Däribland ett litet tält med namnet KOJA.
Lagom till Pluppen vaknade ur sin lunchlur stod tältet monterat.
Gissa var Pluppen befann sig större delen av eftermiddagen.
Jo, i sitt tält, eller, i sin JOJJA.
Låg i sängen och åt sin välling på kvällen.
Tog bort flaskan från munnen, tittade på mig med ett brett leende: JOJJA!
Klev upp i morse med pappa, väl på nedervåningen hör jag ett glatt: JOJJA!
Satt i sin stol i morse och åt frukost. Vände sig om och såg: JOJJA!!!!!!!
Fick besök av kompisen E och lilla S. Sprang direkt och visade sin JOJJA!!!!!
Gissa om jag är nöjd över att jag inte följde listan!
Hade kunnat betala mycket mer än 49:- för den JOJJAN. så populär som den blev.

Inga kommentarer: