fredag 7 september 2007

Stress vs. stress

Tog med mig Pluppen in på ICA.
Lite stressad av att jag inte riktigt visste vad jag skulle ha.
Hade lite bråttom eftersom sambon ville hämtas från jobbet.
Blev lite irriterad på en man som inte tog bort sin kundvagn.
Pluppen ville plocka tuggummipåsar och hjälpa mamma trycka kontokortskoden.
Vred lite på huvudet och insåg att jag inte hade ett jota att stressas över.
I alla fall inte om jag jämförde med mamman i kassan bredvid.
Hon hade tre hon. Barn alltså.
De två äldsta ville hjälpa mamman packa.
När de inte fick det nöjde sig storasyster med att posta ett brev.
Inte lillebror. Han skrek i stället och klängde.
I barnvagnen låg en liten yngre-än-en-månad-bäbis och skrek så där inte-så-många-decibell-men-fy-så-förbannad-jag-är-skrik som bara små bäbisar kan.
Jag gick ut från ICA fortfarande sval och torr i pannan.
Undrar hur den andra mamman kände sig?
Deo och en handduk kanske?

Inga kommentarer: