onsdag 5 september 2007

Tantvarning!

Jag ska aldrig bli en tant på 60 år!
Eller, 60 år vill jag ju bli, men inte tant!
Lustigt, eller ganska tragiskt, hur vissa tanter beter sig!
Slå mig hårt i huvudet om jag som 60-åring beter mig såhär:
- Klämmer mig före när det är trångt och alla ska ut samma väg trots att det inte är särskilt bråttom.
- Skrattar högt och tillgjort när en man säger något som ska vara roligt, bara för att det är en man.
- Har på mig för mycket parfym.
- Varvar till 5000 varv innan jag växlar.
- Slirar på kopplingen så det tjuter 17 kilometer bort.

Så! Kul att få klaga ibland!

1 kommentar:

Anonym sa...

Nämen oh, det är visst inte bara jag som kan klaga. Tänker på vår lunchdate häromdagen... För övrigt så har jag gjort mig kvitt. Hittade lappen i min väska till slut. Antar M glömde säga att jag hade ringt... Kram